Ultraljud

Idag har vi varit på ultraljud. Allt såg jätte bra ut. Men jag måste tillbaka på ett nytt i v27 pga att min moderkaka låg för långt ner. Så om den inte flyttas måste jag snittas =(
Vi vet även att Ludvig ska få en lillasyster =) Men man vet ju aldrig, den kan ju titta ut en kille oxå, för inget är ju 100%
Men barnmorskan sa att dom inte säger nått om dom inte är säkra. =) Och hon sa att det var en liten flicka.

Igår kväll var jag hos Sara på ljusparty, handlade massor =) och åt så mycket gott fika, herre gud vad den kvinna kan baka.

Lägger in några bilder sen Kreta.
Hade hur bra som helst. varmt som attan, men måste erkänna at det var jobbigt att åka med Ludvig. Man var tvungen att vara på sin vakt HELA tiden. Kunde inte slappna av nått, förutom då han sov. =)
Han bara sprang rätt ut i poolen, plupp sa det så fick vi fiska upp honom. Så en av oss fick stå och ta emot honom i poolen och en uppe på land och jaga honom så han inte hoppade i den stora poolen.
Vi var därför varje dag vid stranden, det var mycket lättare att ha koll på honom där. Han sprang nämligen bara ut till midjan och sen tillbaka och hoppade över vågorna.

På återseende.

Kram
        

        

Påväg hem från Kreta.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Åh, vad roligt att allt såg bra ut!! Ni såg ut att ha haft en härlig semester. Kram Catarina

Postat av: Sara

TJOHOO jag hade rätt! :) Va skoj med en liten flicka! Och läskigt med moderkakan, sånt har jag bara läst om - aldrig ens vetat någons bekant bekant som haft så! Är det ovanligt? Och KAN den flytta sig?



Längtar redan tills Ditt ljusparty! Hahaha.. men ha det vid jul så vi hinner elda slut på de här ljusen först! :)

2008-09-23 @ 22:42:24
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men gissa om jag tror att Ludvig hade "the time of his life"! :-D Man riktigt ser hur lycklig han är på bilderna, vad härligt :-)



2008-09-24 @ 22:39:08
Postat av: Helen

Den flyttar sig nog ska du se, min moderkaka låg också lågt när jag väntade Vinga. Fick också gå på ett extra ul.

Håller tummarna att allt går bra! :)

2008-10-01 @ 14:12:52
URL: http://mittvackraste.blogspot.com
Postat av: Anna Hoglert

Hejsan, har nyss hittat hit =)

Det är inte helt ovanligt att moderkakan ligger lågt vid rutin UL, i de alra flesta fall flyttar den på sig. min hade inte flyttat på sig i v 28 när vi var där men sen i v34 hade den det så det kan ta tid =) var den i fram eller bakvägg? tror att om den är i bakvägg flyttar den lättare sig. jag fick lite restriktioner efter v 28 för att minska risken för blödningar men som tur var gick allt bra! kommer det säkert göra för dig med!



grattis och lycka till!

//Anna

2008-10-02 @ 07:40:21
URL: http://starannis.blogspot.com
Postat av: Marielle

Grattis till Ludvig, idag på hans namnsdag! :-)

2008-10-02 @ 15:19:14
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Sara

Uppdatera babe! ;) Ljusen kommer nog v. 42.. skulle ta 14 dagar ungefär sen efter betalning! Jag springer över med det till dig när det kommer!! :) Om du vill beställa en mössa kan jag säkert pyssla iordning en åt dig! :P

2008-10-02 @ 21:58:37
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Caroline

En tös så roligt, grattis=)

2008-10-03 @ 20:49:17
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0